Proiecte
COMUNICAT DE PRESA
Asociația Română pentru Studiu și Intervenție în Traumă anunță începerea derulării proiectului 'Emoțiile fac parte din mine — nu mă mai tem!'Programul terapeutic vizează evaluarea și terapia a 20 copii instituționalizați având un istoric de traume interpersonale precoce.
Proiectul își propune îmbunătățirea înțelegerii emoțiilor, a relației dintre emoții și corp, cât și creșterea capacităților de exprimare verbală a acestora, utilizând metode moderne de abordare ale psihotraumei.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Fundației pentru Comunitate și MOL România, prin Programul "MOL pentru Sănătatea Copiilor', cărora le mulțumim!
https://www.agerpres.ro/ots/2017/01/25/comunicat-de-presa-arsit-11-29-10
„Emoțiile fac parte din mine - nu mă mai tem!”
Trauma izolează și întrerupe comunicarea. Nu în mod surprinzător, deseori împărtășirea și găsirea cuvintelor pentru a o comunica este cea care ajută vindecarea și ajută la oferirea unui sens asupra a ceea ce s-a întâmplat, dincolo de cuvinte (Herman, 1997).
Proiectul își propune îmbunătățirea înțelegerii emoțiilor, a relaţiei dintre emoţii şi corp, cât și creșterea capacităților de exprimare verbală a acestora, utilizând metode de evaluare şi terapie emoţională (sesiuni de terapii de grup, sesiuni de lucru cu corpul, sesiuni de hipoterapie si sesiuni de consiliere educationala pentru educatorii centrului), cu scopul de a dezvolta o mai bună capacitate de autoreglare si procesare a materialului psihotraumatizant neintegrat.. Grupul țintă este format din 2 grupuri de copii, primul grup fiind format din10 copii cu vârste cuprinse între 10-14 ani și cel de-al doilea grup format din 10 adolescenţi cu vârste cuprinse între 14-18 ani; Perioada de implementare: decembrie 2016 – august 2017 Proiectul a fost sprijinit de Fundația pentru Comunitate și MOL România prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor, carora le multumim!
|
COMUNICAT DE PRESĂ
Abordări moderne ale traumei complexe la copii și adolescenți
Asociaţia Română pentru Studiu şi Intervenţie în Traumă anunţă intrarea în ultima fază a derulării proiectului “Învaţă-mă să înţeleg ce simt şi haosul rămâne în urma mea”. Programul terapeutic a vizat evaluarea şi terapia a 15 copii instituţionalizaţi având un istoric de tulburări legate de traume interpersonale suferite precoce.
Terapiile utilizate au avut un caracter inovator pentru România, fiind aplicate evaluarea neurosecvenţială (NMT), tehnici de EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing), precum şi materiale psihoeducaţionale din cadrul programelor Child Trauma Academy (Prof. Dr. Bruce Perry).
Proiectul a fost realizat cu sprijinul financiar al Fundaţiei pentru Comunitate şi MOL România, prin Programul "MOL pentru Sănătatea Copiilor”, cărora le mulţumim!
|
Învață-mă să înțeleg ce simt și haosul rămâne în urma mea!
Traumele precoce de natură interpersonală au un efect negativ, pervaziv asupra modului de organizare a structurilor cerebrale și a funcționalității acestora (M. Teicher, MD, PhD). Diagnosticate în copilărie sub termenul umbrelă de Tulburări emoționale ele vor deveni sursa unor patologii severe în adolescență respectiv în viața de adult: structurări dizarmonice de personalitate (personalitate borderline), adicții, delincvență, tulburări de alimentație, tulburări psihosomatice, tulburări disociative, tulburări depresive ce sunt rebele la tratament.
Diagnosticul corect al tulburării traumatice de dezvoltare și elaborarea unor protocoale terapeutice țintite vor conduce la reorganizarea rețelelor disfuncționale și la o șansă spre o viață sănătoasă (see references at National Child Traumatic Stress Network).
Proiectul își propune utilizarea unor metode moderne de evaluare (NMT- neurosecvential model of therapeutics) și terapii emoționale (EMDR Attachment Focus și terapie somatică) în combinație cu grupul de suport folosind tehnici expresive artistice.
Grupul țintă:
- identificarea grupurilor de afecţiuni psihiatrice: copii cu tulburari emoționale, prezentând simptomatologie developmentală traumatică (developmental trauma disorder);
- componenţa pe vârste: 2 loturi (10 școlari mici cu vârsta 5-11 ani și un grup de 5 adolescenți cu vârsta 14-18 ani);
Perioada de implementare: decembrie 2015 – august 2016
Proiectul a fost sprijinit de Fundația pentru Comunitate și MOL România prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor
COMUNICAT DE PRESĂ
Abordări moderne ale traumei complexe la copii și adolescenți
Asociaţia Română pentru Studiu şi Intervenţie în Traumă anunţă intrarea în ultima fază a derulării proiectului “Învaţă-mă să înţeleg ce simt şi haosul rămâne în urma mea”. Programul terapeutic a vizat evaluarea şi terapia a 15 copii instituţionalizaţi având un istoric de tulburări legate de traume interpersonale suferite precoce.
Terapiile utilizate au avut un caracter inovator pentru România, fiind aplicate evaluarea neurosecvenţială (NMT), tehnici de EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing), precum şi materiale psihoeducaţionale din cadrul programelor Child Trauma Academy (Prof. Dr. Bruce Perry).
Proiectul a fost realizat cu sprijinul financiar al Fundaţiei pentru Comunitate şi MOL România, prin Programul "MOL pentru Sănătatea Copiilor”, cărora le mulţumim!
|